Välstädat

Näää, det här är ju för pinsamt. Idag har BÅDE kollegor och elever frågat mig om jag ska flytta.
Vaddå flytta?!?!
"Jamen det är ju så tomt och bortplockat på ditt skrivbord!"



Det säger väl - dessvärre - något om hur det brukar se ut...
Nåja, låt det gå en dag eller två så ser det säkert ut som vanligt igen! :)
_ _ _ _ _

 

Gullungar! :)
Men ni är i yngsta laget... och jag är alltför gammal...
_ _ _ _ _

Nu är första väggen klar! Vilken skillnad!!!!





... visst ser det mer lockande ut när det är luft i hyllorna: 
_ _ _ _ _

Ähum. Några elever kom förbi bibblan igår och surrade om allt möjligt. Mitt i alltihop fick en av dem syn på kaktusen som står längst upp på DVD-hyllan. "Vet du att kaktusar äter socker? När vi gick på grundskolan var det en lärare som visade oss. Han la en sockerbit på en kaktus och efter några dagar var den borta!! Häftigt, va??" sa han ivrigt. "Du, du tror inte det var läraren som tog sockerbiten då?" sa den andre lite skeptiskt. Så nu har de bestämt sig för att testa. På MIN kaktus. Snabbt som ögat hade den ene hämtat en sockerbit i cafeterian, och nu tronar den på toppen av kaktusen. "Men du får inte fuska och ta bort den!" har jag fått besked om. Nääädå, jag lovar!! Kan dock meddela att såhär efter ett dygn märks ingen ansats till hunger hos den stickiga plantan... :)


Kommentarer
Postat av: Tina

Intressant experiment! Lova att följa upp det så vi får veta hur det går!

2009-01-21 @ 21:16:10
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Tor Audun

Sofan er mycket bekväm, men den er best när man er två;-)

Jeg retas da aldri med gamle tanter, dessuten er vel inte du gammel inte. Nå har noen skojat med deg.

Men nyfikna mammor, ja dom elskar jag at skoja med. Spesiellt dom heta mammorna;-)

Jeg kommer nok til å fortsette å erte Jennys mamma en god stund. Eva også for den saks skyld.

Men jeg håper Jennys mamma får en fin kveld.



2009-01-22 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0