Språk och dialekter

Herregud, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig! Arne och Richard höll mig sällskap en stund nu på eftermiddagen - slog sig helt enkelt ner i varsin stol framför lånedisken och satte igång att prata. Om ALLT MÖJLIGT. Bland annat språk - och svenska kontra norska. Om vilka dialekter som är lätta att förstå, och vilka som är svårare. Om skånskan och rogalandsdialekten som påminner om danska. Då kom den - en helt obetalbar kommentar: "Fast danskan, den är ju så krånglig att danskarna inte ens förstår varann!"

Jisses... :)

Sen hävdade de bestämt att jag bara MÅSTE ta en bild på dem och kaktusen - jo, det är de som satt igång försöket med den sockerbitsätande växten. Dessvärre har den inte ens knaprat av ett hörn på sockerbiten än, så det går minst sagt trögt. Men skam den som ger sig!



(ja, de har godkänt att jag lägger ut bilden på bloggen)

Min skara av beundrare ökar stadigt - nu har de börjat klistra lappar på väggarna också... :



Att gymnasieeleverna visar intresse för skolbibliotekarien, det är ju ganska smickrande... :)


Kommentarer
Postat av: Willy

Pene ungdommer du har på besøk! ;-)

2009-01-29 @ 11:45:45
Postat av: Jenny

Ehhh... sist jeg sjekket var navnet ditt Richard...! :)

2009-01-29 @ 11:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0