Hoppsan!

Hm. Att rakethandla har sina nackdelar. Det kan gå för fort. Vilket jag upptäckte igår kväll när jag skulle testa mina nyinköpta byxor. Jag provade två par i affären, ett par som alltså var hyfsade - och ett par som definitivt inte var det. Kan ni gissa vilket par jag fick med mig hem? Just det. I min brådska att hinna med bussen rusade jag till kassan med fel par byxor i näven - de jag skulle ha hade jag hängt tillbaka på plats. Aaagh! Men det gick bra att byta, och nu är det rätt plagg som följt med hem! :) 
_ _ _ _ _

Nu har jag inhandlat - och avprovat - Fun Light Arctic Blueberry. Jodå, smakar hyfsat. Fast det är nog lika gott med vatten utan smaksättning. Och var blåbären kommer in i bilden vete sjutton - jo, det luktar lite blåbär om drycken, och med lite god vilja kan man möjligen ana nåt blåbärsliknande i smaken (fast lite syntetiskt, så där). Men tittar man på innehållsförteckningen - nä, då hittar man inte blåbären någonstans! Hör bara: vann, surhetsregulerende middel (eple-syre, E331), aroma, søtstoff (aspartam, acesulfam K), farge (antocyaner, E131), konser-veringsmiddel (kaliumsorbat). Inneholder en fenylalaninkilde.
Hu, låter som rena råttgiftet!! Tacka vet jag mammas hemlagade svartvinbärssaft...

(Och "Arctic" har de säkert bara lagt till för att det ska låta friskt och sunt. Antar jag. Pffft!)

Apropå matvaror: gjorde ett fynd på Coop i Umeå innan jag åkte från Sverige. Ett helt kilo prinskorv för 9,90!! Jo, det är säkert!! Prinskorv är ett absolut måste på julbordet och smakar bra även andra dagar på året (dock inte om ni frågar mamma... det är jag som är korvfantasten i familjen). Fast nu har jag ätit prinskorv till middag tre dagar i rad, och har insett att resten nog bör läggas i frysen och förtäras med visst mellanrum... Kan bli lite för mycket av det goda.
_ _ _ _ _

Ishalka imorse. Störtregnet och plusgraderna från igår har gått över i minus. Tog mig till jobbet till fots utan missöden men när jag skulle hem hade det i tillägg snöat ca 5 cm på isen. Ouäck. Så det blev buss. Igen. Får man tro prognosen blir det minus i några dagar, men lagom till helgen utlovas +5 och kraftigt regn (9+18+24 mm fre+lör+sön). Om det håller i sig blir det definitivt en innehelg... 

Och DÅ, Marie, kanske städandan faller på! :) För den har inte gjort det ikväll, nämligen. Så dammråttorna får vimsa omkring i lägenheten ett tag till. Fast jag har i alla fall gått igenom garderoberna och rangerat ut en del som bara ligger och tar plats - måste ju ge utrymme åt presentkortsinköpen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0