Böcker och film

Fick ju ett kamerastativ av lillasyster i julklapp, ett sånt där litet och smidigt som man kan ta med sig överallt. Men dessutom har jag fått låna henns stora, fina Manfrottostativ (ja, hon är jättesnäll). Nu har jag testat det senare. Och ja. Bilderna blir betydligt skarpare. Får nog ta och släpa det med mig på kvällspromenaderna hädanefter! :)



 

Nu har jag sett filmversionen av Tatt av kvinnen. Det är sällan jag tycker att filmatiseringen är bättre än den bok den bygger på - men den här gången gör jag faktiskt det! Filmen var riktigt bra! Fast jag skulle nog hellre kalla den drama än komedi. Enda gången jag skrattade riktigt högt var när Peter Stormare dök upp i rollen som Glenn - och pratade en helt gräslig svorska. Är det så där jag låter när jag försöker prata norska bör jag nog hålla käft fortsättningsvis...
Ett underbart citat från filmen (jo, jag log åt det också): den pensionerade (svenske) översten skjuter vilt omkring sig, och huvudpersonen skriker "Don't shoot us, we're from Norway!" :)
_ _ _ _ _

Har äntligen tagit mig igenom Tunneler. Boken, alltså. Jodå, den blev lite bättre. Men bara lite. Detta är INTE den nya Harry Potter, långt därifrån!!

... och så har jag börjat på Ann Cleeves' Vita nätter. Och den är redan riktigt bra, fastän jag inte hunnit mer än 15 sidor!!


Kommentarer
Postat av: Per

Läser också "Vita nätter" just nu - och håller med - den är jättebra.



Har du läst Stephen Booths <Booth%28writer" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/StephenBooth(writer)> böcker? De utspelar sig på den engelska landsbygden och påminner en del om Ann Cleeves böcker från Shetland.



Credits till Karin som fortlöpande informerar oss om läsvärda böcker och dessutom lånar ut dem till oss!

2009-01-12 @ 09:53:58
Postat av: Jenny

Jag hamnade i horisontalläge i soffan med boken igår... har nu bara några sidor kvar och den är fortfarande lika bra!! :)



Jodå, har läst Stephen Booth, inte alla men de flesta. Enig - mycket bra böcker.



Lyllo er som har en så fantastisk privat bokförmedling... :) Hälsa Karin!

2009-01-12 @ 10:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0