Lax!

Inte en lax i sikte på över en vecka - men imorse fick pappa TVÅ.
Och inte var det några småfiskar heller: 7 resp 11 kilo!!



Bad honom hålla upp den största men det var lättare sagt än gjort... :) 

Ikväll cyklade vi en sväng ner till Gäddbäck för att röja lite sly. Och så hoppades vi få se rävungarna. Men icke. Mamma räv skymtade på avstånd men telningarna såg vi inte röken av!

     
_ _ _ _ _

Pappa har konsulterat regnmätaren och konstaterar att det regnade 40 mm igår, inte 35. Hur han nu ser det, översvämmad som den är... :)



Har bakat kakor idag. 210 är helt färdiga, ytterligare 50 bottnar väntar på att fyllas. Och så ska jag baka en sats till. Men det får bli imorgon. Först ska jag sova lääääänge - har mörkare ringar under ögonen än när jag jobbar, nånstans har jag nog missuppfattat det här med semester?!? :)

PS. SMHI har justerat kulingvarningen för Norra Kvarken upp till 19 m/s. Slår detta in är det tveksamt om färjan går imorgon. Och inte skulle jag då ha nån större lust att åka med om den gjorde det!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Fick inte riktigt ihop vädret på bilderna med det du berättat idag, men insåg att det var gårdagens inlägg... ;)

2009-07-09 @ 22:53:05
Postat av: Jenny

Var precis i färd med att lägga ut dagens inlägg, nu är det på plats! :)

2009-07-09 @ 23:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0