Rävungarna!!!

Nu har vi sett dem!! Eva och jag cyklade för att bada och när vi passerade stenröset där rävarna håller till fick vi se både mamma räv och tre av ungarna - två av dem var väldigt skygga men den tredje hann jag fånga på bild:



   

... och nu ikväll kom mamma räv och tiggde mat (igen). Lite lax var inte helt fel (renset som blev över när mamma gravade) - och så en bit falukorv. Och några skinkskivor. Vi skämmer bort henne, det är helt klart, men hon är ju bara SÅÅÅ söt!! :)


_ _ _ _ _

Det åts surströmming till middag här i huset.
Alla utom jag åt av den sura fisken... jag åt choritzokorv!! :)

 
_ _ _ _ _

Lovade pappa att tanka bilen, plus några extra dunkar (till båtmotorn mm). Jahaja, tror ni jag kom ihåg att ta med dunkarna? Näääää... så när jag körde hem för att hämta dem hade pappa för säkerhets skull markerat var de stod, medelst en mycket stor och mycket tydlig pil:



Så är det när man har en förvirrad dotter i huset...
Nu ska den förvirrade dottern gå och lägga sig! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du kan slå dig ihop med min ena bror - han köpte glasögon på den där firman där man får två. De gör ju reklam för att när man har tappat ett par har man ett par kvar. Han har tappat ett par. Fast, du har nog dina två kvar när jag tänker vidare... Nåja, kaffe och surströmming får kanske skrivas upp på mål-att-nå-listan, eller?

2009-07-18 @ 22:27:58
URL: http://mariechjo.blogg.se/
Postat av: Jenny

Japp, glasögonen har jag fortfarande kvar. Båda paren. Fast i sommar har jag knappt använt dem...



Ehhh... kaffe ska jag lära mig dricka en vacker dag. Surströmmingen tror jag att jag struntar i! :)

2009-07-19 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0