Teknikens under

Färjan gick faktiskt idag. Men nog måste det ha varit på gränsen - kl.15 blåste det nordost 14 m/s (19 m/s i byarna). Kan inte ha varit någon behaglig resa över Kvarken...!
_ _ _ _ _

Jag har nån slags inofficiell status som tekniker i den här familjen (och nu undrar en del säkert varför...). Dagens insats bestod i att koppla in vår nya digitalbox - den gamla lade av förra helgen. Eller lade av och lade av, den funkade visserligen - men det gick inte längre att byta kanal. Så vi var hänvisade till att titta på SVT1. Inget ont om den kanalen, de har många bra program - men visst blir det lite torftigt i längden... Men nu så är alltså den nya boxen på plats - och tillsammans med det nya programkortet följer två veckors gratis tillgång på HELA programutbudet. Uppemot 300 kanaler. Tjohej, passar utmärkt i detta ruskväder! Jag bläddrade igenom de sisådär 70 första kanalerna, hittade flera program och filmer som jag gärna skulle sett (Ocean's Thirteen, Music and Lyrics, Bones, Cold Case, Varg Veum, 27 dresses m.fl.) - men så fick jag in en kanal med japansk kickboxning. Och då vaknade pappa till liv i soffan. Detta ville han se!! Hur sjutton han kan gilla boxning övergår mitt förstånd så lugn och fredlig som han är!!

Hur som. Till slut fick jag tillbaka kontrollen över kanalerna, och har sett lite av varje. Fast ögonen började gå i kors så jag slog av TV:n. Dags att krypa till kojs. Sov inte längre än till 7.45 imorse (det som skulle bli en rejäl sovmorgon...) och imorgon måste jag upp vid ungefär samma tid. Ska leverera de 300 biskvierna till Holmögården innan de som bokat stället i helgen dyker upp.
_ _ _ _ _

Apropå absolut ingenting. När mamma var liten ville hon ha bickebo till kaffet. Vaddå?
Jo, en sockerbit! :)
_ _ _ _ _

Glömt berätta: en av eleverna muttrade för några veckor sen att svenskar minsann är värdelösa på norska. Jo, det kan jag väl i mångt och mycket hålla med om. Han berättade att han - på semester i Sverige - försökt sig på att fråga "Kor e doen?" på en campingplats. Tjejen han ställt frågan till tittade högst oförstående på honom, varpå han långsamt och tydligt upprepade "K-O-R  E  D-O-E-N??" Ännu en oförstående blick. Då vrålade han närmast desperat: "SKETAHUSET!!!" Jo. Då gick det upp för henne. Att det han frågat var "Var är toaletten?"

He he... :)
_ _ _ _ _

God natt!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men telefonsladden antar jag att de håller dig ifrån! ;)

2009-07-10 @ 17:27:56
Postat av: Jenny

Ehh... jo. Finns nog INGEN som törs låta mig mickla med telefonsladdar efter den där fadäsen på Park... :)

2009-07-10 @ 23:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0