Bilder från en solig helg

Ett tecken på att man varit ute sent är när man på vägen hem möter killen som delar ut
morgondagens tidning... :)

Skulle bara på en liten promenad med Unni ikväll, men väl jag kommit till henne började regnet vräka ner, så vi satte oss med en frågebok och testade varandra på allt från Kinas historia till Bibeln. Som vanligt när vi kommer igång har vi himla kul - skrattattackerna duggade tätt... :)
Frågan är hur många svar vi kommer ihåg - det mesta lär ju vara glömt innan quizen drar igång igen till hösten.

Så den där promenaden, den startade vi inte på förrän framåt 22. Och hem kom jag inte förrän närmare 23.30. Och sen fastnade jag en stund på Facebook. Och NU ska jag lägga ut bilderna.

Och imorgon kommer jag väl att slockna på jobbet vid lunchtid... :)
_ _ _ _ _

Hejdå Holmön för denna gång:



Lunch i Skeppsvik - där vi firade mamma och Lisen på Mors dag.
Lyckades tyvärr inte fånga hela gänget på bild...

     



Tvättade och vaxade bilen innan jag åkte från Sävar igår. Vattenslangen på Preem har sett sina bästa dagar, och lagningen gör ingen människa glad - i alla fall inte mig. Vattnet sprutade åt alla håll och det kändes som om det mesta hamnade i mina skor...

 
Fast bilen blev rätt fin! (trots att jag slarvade en del...)  

Jahaja. I Sverige röjer man snö när det snöat. I Norge hoppas man på att den bara faller dagtid... Skylt i höjd med Syterbäcken (strax ovanför Hemavan):



Syterbäcken: 

Eva & Rickard, Lisen & Mats - det här är till er:
Mjölkbäcken och Överuman utan snö och is!! :)
   

Mo i Rana:



Ranfjorden:

 
_ _ _ _ _

Jag ändrade mig i sista sekunden. Hade ju egentligen tänkt strunta i Europavalet och agera soffliggare - men så var det nån som sa att det är extrempartierna som vinner på ett lågt valdeltagande, och då blev det fart på mig. Tänkte rösta i Sverige igår, men näpp - har man ett utlandsröstkort måste det poststämplas i utlandet, punkt och slut. Så idag fyllde jag i valsedeln, fick två kollegor att bevittna när jag stoppade ner den i kuvertet och sen åkte jag förbi en brevlåda på vägen hem. Därmed har jag uppfyllt min samhälleliga plikt. Fast, som en av kollegorna konstaterade: "Vad spelar det för roll för dig vem som vinner, du bor ju inte ens i Sverige längre?" Inte ens i EU, kunde han lagt till. Nja, njä, visserligen inte - men jag måste ju tänka på familjen också, de bor ju kvar på den blågula sidan av gränsen!! :)

Kommentarer
Postat av: Lisen o Mats

Hej Jenny.

Tack för senast o tack för dom fina bilderna,trevligt o se Mjölkbäcken från den "gröna" sidan.Ha de bra.



Lisen.

2009-06-03 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0