Friluftsdag

Johodå! Jag gick till jobbet! Och inte hade jag träningsvärk nånstans heller! :)



Vi har som sagt haft friluftsdag idag, på Kjemsåsen. Slalom, snowboard, pulka, längdskidor... massor med alternativ för eleverna, som dessutom deltog klassvis i diverse tävlingar (dragkamp, rugby m.m.). Till lunch serverades korv med bröd - skolledningen stod mangrant vid grillen med korvtänger i högsta hugg! :) När vi stod där och åt korv och småhuttrade (det drog rätt kallt) kom jag och Kari-Anne på att vi ju lika gärna kunde tillbaka till skolan som frysa och vänta på bussarna. Sagt och gjort, vi tuggade i oss en sista korv och knatade iväg. Det är ungefär en mil från Kjemsåsen ner till Mosjøen och vi gav oss iväg strax före 12. Målet var att hinna till skolan före bussarna - som avgick från Kjemsåsen 13.15. Sista biten såg vi oss om över axeln i ett - men vi hann! Med ett nödrop. Vi kom in på skolgården samtidigt som de två första bussarna. Hurra vad vi var duktiga!! Fast en del elever tittade på oss som om vi inte vore riktigt kloka... he he... :)

MEN. Nu har jag skavsår. Och ont i ett knä. Att gå en mil på asfalt med vinterkängor utan fjädring känns. Plus den där halvmilen till jobbet imorse. Det blir buss hem i eftermiddag.

Och ikväll tänker jag inte cykla en meter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0