Geografifrågor

HA! Tror ni inte på sjutton att jag fick användning för mina nyförvärvade kunskaper om ameri-kanska stater och afrikanska land!!! Två av kvällens quizfrågor löd:

Mot vilken stat har Wyoming sin längsta gräns i söder?
Colorado, såklart! (eller såklart och såklart... var väl mer en kvalificerad gissning...)

Två av följande länder gränsar mot varandra - vilka? Guinea, Ekvatorialguinea, Guinea-Bissau, Papa Nya Guinea.
Guinea och Guinea-Bissau, såklart! (och det här var jag stensäker på)

Hur det gick ikväll? Vi var duktiga!! Och i delad ledning efter första omgången - men så åkte vi dit på utslagsfrågan: På vilken tid vann Bjørn Dæhlie VM-tremilen 1993?
Ähum... vi svarade 1.36.12, rätt svar var 1.17.nånting och de som vann svarade 1.23.nånting. Ska fasen hålla reda på sånt...

Förresten - gissa om jag grämer mig. Vi hade vunnit på ordinarie frågor om jag bara hade kommit på att författaren Wole Soyinka är från Nigeria och inte Namibia... aaagh! Det visste jag ju egentligen!!

I andra omgången blev vi fyra. Helt okej. Men vi ska vinna det där pizzapresentkortet innan säsongen är över!!!
_ _ _ _ _

Det här charmtrollet låg och solade sig på ett soptunnelock (!) igår morse när jag var ute på promenad:



Ser ut att ha det rätt bra, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Sonja

Men vilken fin kisse! Den tog du väl nästan med dig hem?

Du hade bild på en fin kisse till tidigare. Den såg nästan ut som "kissen som Martin o Ia hade"

2009-03-18 @ 23:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0