Mer fisk

Tror ni inte att syrran & co har fått ännu mer fisk idag!
Fick mail med bilder - och order: lägg ut på bloggen snarast!

OK! Törs inte annat än lyda... :)



   

(ursäkta, men jag fattade inte vad som var upp och ner på bilden med fiskarna, det blev liksom fel hur jag än vände den...)

Rickard & Mats med dagens fångst:



Hörni, är det inte vääääldigt fullt i den där pyttelilla frysen nu???
_ _ _ _ _

Afrikas karta återkom på quizen ikväll också!
Sudan gränsar mot Centralafrikanska republiken, Tchad, Kongo, Etiopien, Libyen, Egypten,
Uganda, Kenya - och ett land till. Vilket?

Tam-ta-ta-tam! Eritrea!!!

Till nästa gång måste jag nog hårdplugga huvudstäder.
Vad heter huvudstaden på Turks and Caicos Islands?
Ehhh... nu är vi alltså inte ens inne på självständiga stater, för denna ögrupp tillhör
Storbritannien.
Nej, vi kunde inte svaret - som skulle vara Cockburn Town...

Vi kom på tredje plats i första omgången - mycket tack vare alla rätt på musikdelen (inte min förtjänst). I andra rundan... hamnade vi näst sist. Ska fan kunna sånt som huvudstaden ovan, nya versioner av dataspel samt storleken på fotbollsarenorna i Norge!

En fråga som vi missade borde jag nog klarat.
Vad avskaffas i Sverige hösten 2010, något som också diskuteras i Norge?
Jag tycks ha hört nåt om att man tänkt sluta producera nya bensindrivna bilar.
Oooops - svaret var 50-öringen. Snacka om att vara fel ute!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0