T/r Sandane

Nyss hemkommen från Sandane! KJ har åkt till sin mamma så jag härskar i ensamt majestät i huset i natt - tillsammans med katten.

Vi gav oss iväg strax efter lunch, Gerd och jag. Gjorde några stopp längs vägen; i Fjærland för att leverera böcker i bokbyn och i Byrkjelo för att köpa hembakt bröd (!). I Sandane fick vi tid att strosa omkring i centrum en stund innan biblioteksmötet - vinglade bl.a. in i en butik där vi fyndade (njä, fynd är fel ord för de var svindyra) varsin tuff väst. 
På Firda vgs fick vi full guidning på det helt nya integrerade folk- och skolbiblioteket. Fantastiskt fint med många smarta lösningar! Full rapport och massa bilder kommer senare - nu måste jag sluta skriva för katten började precis trampa fram och tillbaka på tangentbordet. Tror han tycker att jag försummar honom?? :)

Imorgon eftermiddag sätter jag mig på bussen mot Oslo. Och ett dygn senare kommer jag hem till Mosjøen. Räknar med att hinna läsa en bok eller två längs vägen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0