På utflykt

Jag har varit i Sverige idag. Och vilken dag sen!!

När jag körde norrut imorse var det så lite trafik att jag (äntligen) kom åt att stanna och foto-grafera vad jag menar måste vara det sötaste namnet på en norsk tunnel:



Grått och grinigt på norska sidan - men när jag passerade gränsen tittade solen fram, och vi har haft en helt underbart vacker vårvinterdag!! Syrran och jag har åkt skidor i sammanlagt närmare tre timmar - utan att någon av oss har gjort en enda vurpa. Helt otroligt! Nu ska väl erkännas att det inte var direkt svårforcerad terräng utan tämligen platt sjöis - men ändå...

Syrran och hennes kille med familj har alltså hyrt stuga i Mjölkbäcken dryga milen från norska gränsen, och ska vara där och fiska en vecka. Och när de nu var på överkomligt avstånd passade jag på att hälsa på dem. Hann förresten inte ens fram förrän syrran ringde, jublande glad, och berättade att hon redan dragit upp TRE rödingar!

Fiskelycka:

 

Lillasyster hävdade att hon kände sig som Stig-Helmer i sin mundering - ni vet, han från Sällskapsresan-filmerna. Och genast började vi se oss om efter annexet - kan det månne vara det lilla huset i bakgrunden??



Jag äääälskar att åka skidor!! utbrast Eva entusiastiskt när vi åkt knappa två meter
Entusiasmen avtog något när snön började klibba fast under skidorna. Då kunde storasyster inte låta bli att retas... :)

     


Den här bilden är till dig, Kjell - hoppas du kan tyda texten!!



     

Kolla in syrrans nyinköpta rödvitprickiga drag - det är en höjdare! Hon valde det därför att prickigt är modernt i vår i inredning, på kläder med mera - och baske mig, fiskarna verkar ha full koll på modet! När vi tog en paus i skidåkningen och Eva bestämde sig för att fiska några minuter så hann hon inte mer än peta ner draget i hålet så högg ännu en röding på kroken. Nybörjartur eller talang??



Fiskelycka igen! 

En annan sorts lycka... :) 

     

Matpaus!

 

Jag har blivit brun idag! Eller... NÄ. Inte brun. Tomatröd, snarare. Hoppas färgen lägger sig något innan jag ska på jobbet imorgon, annars lär kollegorna le rått åt mig... eller undra varför jag går omkring och rodnar hela tiden. Hm. Fräknarna har dock tittat fram för säsongen - alltid något!!



Till sist några visdomsord - det första en variant av Man ska inte kasta sten i glashus:

Man ska inte kasta spjut i radhus

Så vet ni det!! :)

Och så min absoluta favorit:

Norrmän går på tur
- svenskar går på skicklighet


Ha! Ha! Ha!

God natt!

Kommentarer
Postat av: storfiskarna i mjölkbäcken

Kul att se alla bilder från igår! Idag tog vi 24 rödingar, de formligen hoppade upp ur hålen, hehehe :-) Men ett tillägg: Din kära syster var för snål för att köpa drag, det gjorde Rickard. FAST JAG VALDE!

2009-03-30 @ 12:47:42
Postat av: Jenny

Med fiskar som är SÅÅ ivriga att fastna på kroken skulle till och med storasyster tycka det är kul med pimpelfiske... :)

2009-03-30 @ 17:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0