Bristande Sverigekunskaper

Måste erkänna en sak vad gäller gårdagens quiz: det kom två Sverige-frågor.
Och jag missade båda.

Vilket parti är - något överraskande - Sveriges tredje största, sett till antal medlemmar?
Rätt svar: Piratpartiet. Nog för att jag vet att de har chans att komma in i EU-parlamentet och att de har fått stort stöd på sista tiden - men så många registrerade medlemmar? Nä, det trodde jag inte. Vad vi svarade? Gick ut från senaste SIFO-mätningen och svarade Miljöpartiet...

Från vilken sång är följande strof hämtad: Vill du bli mitt hjärtas kung, har du pengar i din pung?
Rätt svar: Flickan i Havanna. Äsch. Hade jag fått höra melodin, så kanske...
_ _ _ _ _

Väntar på en förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Har vaknat flera morgnar med halsont, och fullständigt tilltäppt. Och trött(are än vanligt). Men sen jag duschat och kommit igång går det över. Fast jag tillåter mig själv att bilen till jobbet... dumt att utmana ödet (när det dessutom regnar och bara är +4...).

Fast som en del av kollegorna säkert skulle säga: Jag är inte sjuk, jag är bara svensk...

Pöh!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0