Russekrav nr. 146

Sende kjærlighetsbrev til en lærer.

Nu är jag ju inte lärare, men tydligen likställs jag med en sådan. Fick ett brev av en kille idag
- tänkte ta ett kort och lägga ut det, men avstår av hänsyn till eleven. Det är sliskigt så det
stänker...

"Du er alltid i drømmene mine, Jenny.
Blir du ikke sliten av å vandre i tankene mine hele tiden?"


Och så vidare.

Pöh!! :)
_ _ _ _ _

Nu har jag anmält mig till den distanskurs i pedagogik för skolbibliotekarier som ska gå av stapeln i Bodø nästa läsår. Brukar skylla min bristande auktoritet på att jag inte är det minsta pedagogisk - så jag hoppas få en del tips.
Men det är förstås inte hela sanningen. Jag är för feg för att ta i på skarpen. Har kollegor som hjälper mig att säga ifrån när det behövs* - men dels är det taskigt att använda dem som hot ("om ni inte skärper er går jag och hämtar XX"), dels leder det till att eleverna lyssnar ännu mindre på mig. Måste helt enkelt ta och morska upp mig.

*fullt så illa som det låter är det inte - de flesta eleverna är jättegulliga. Men så finns det några virvelvispar (visserligen jättegulliga de också) som bestämt sig för att testa gränser... och då biter mina tillsägelser inte alls.
_ _ _ _ _

Helgen? Ska hem till en kollega ikväll och gratulera på födelsedagen. Ska sätta fart med biskvi-baket igen (200 st...). Ska skriva en artikel om norska skolbibliotek för en svensk skolbiblio-tekstidning. Ska sätta om blommorna. Ska putsa de fönster jag inte blev klar med häromveckan (fönsterputsmedlet tog slut). Och... äsch, det räcker! :)
_ _ _ _ _


... och jag som klagar på en del av de norska rondellerna... ska hålla truten hädanefter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0