Sist igen...

Näst sista quizen för säsongen igår kväll - och vad hände? Två sistaplatser... stön. Och det var musikdelen vi åkte dit på, de "vanliga" frågorna klarade vi rätt bra och så långt låg vi nog nånstans i mitten av resultatlistan. Men sen kände vi knappt igen en enda av låtarna som spelades och då var det inte lätt att gissa sig till artisterna som framförde dem...

Nåja. Vi hade i alla fall (som vanligt!) en trevlig kväll - och så bestämde vi oss för att vara hurtiga så vi gick till och från puben. Supervacker försommarkväll - skulle haft kameran med mig. Pratglada som vi är stod vi kvar ett bra tag i korsningen nedanför Unnis hus innan jag traskade hem till mig - kom hem strax före midnatt.
_ _ _ _ _

Eleverna kan i alla fall inte klaga på min samarbetsvilja. Igår stod två killar utanför fönstret med en skarvsladd - de ville inte sitta inomhus och jobba men behövde ström till sina bärbara datorer. Kunde jag vara så vänlig att plugga i kontakten? Såklart! :)


_ _ _ _ _

Var en snabb vända på stan efter jobbet igår. Kan man bli annat än lycklig när en av eleverna, som jobbar extra i en butik, hälsar på en med "Hej, min kära"? Hi hi! Jag gick omkring och log en lång stund... :)
_ _ _ _ _

Äntligen är skolbiblioteksartikeln klar. Inte vet jag om den blev som den var tänkt och inte vet jag om det kommer uppskattas att den blev så lång (närmare 3 A4-sidor... jag har aldrig kunnat fatta mig kort) - men den får duga. Så är jag ombedd att bifoga några foton, så jag fick ett par killar att ställa upp som motiv. "Men då måste du lägga ut bilden på din blogg också!". OK, här är den:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0