Blindstyre

Inte förrän jag kom till jobbet imorse upptäckte jag att jag glömt att ta på mig glasögonen... hm. Nu ser jag ju hyfsat även utan dem (får t.ex. köra bil utan, och tur var väl det eftersom jag tog bilen till jobbet) - men det är rätt jobbigt att gå och kisa hela dagen. Huvudvärken har smugit sig på efterhand... och nu ska det bli skönt att åka hem. En stund. För ikväll är det ju quiz! Och vi ska träffas lite tidigare än vanligt, och utnyttja de pizza-presentkort vi vann tidigare i höst. Giltighetstiden går ut senare i veckan så det gäller att passa på! Och sen är det ju på tiden att vi vinner igen, eller hur? Läser och fnittrar åt den där boken jag fick, men om det är just den typen frågor som dyker upp är väl mer tveksamt... :)
_ _ _ _ _

Oj. Har fått sex nya biskvibeställningar idag, på totalt 220 kakor. Försöker baka allteftersom, men nu börjar jag halka efter. Bara att sätta fart. Tur jag har snälla kollegor, förresten - en av dem var i Hemavan i helgen och köpte 5 kg mandelmassa + 15 kakor blockchoklad till mig. Så nu ska det väl räcka!! Ett tag i alla fall... :)
_ _ _ _ _

Ibland är det inte mycket som ska till för att man ska bli på gott humör. En försändelse med en bok från ett annat bibliotek till exempel. Eller närmare bestämt de glada solarna på kuvert och bokomslag:



Ha en fortsatt fin dag!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0