Ett år äldre - igen

Nu jäklar! Yr.no kan slänga sig i väggen - för nu ska jag bli min egen hobbymeteorolog! Har fått en elektronisk väderstation av lillasyster och bara jag lyckas räkna ut hur den funkar så ska ni få kompletta och korrekta väderuppdateringar - vänta bara!

(misstänker att detta är - ännu - ett tillfälle då jag kunde haft användning för en händig karl...)

Tack Eva!! Och tack alla andra, för hälsningar, kramar, presenter!! En av kollegorna vrålade "Jenny fyller år!" när jag gick genom matsalen imorse - med påföljd att jag fick en oändlig massa kramar. Mysigt!!! Efter det konstaterade jag att får jag inte svininfluensa nu, ja - då är jag nog immun... :)

(jodå, ni ska få se presenterna, men det får bli en annan dag, kamerabatteriet är urladdat...)
_ _ _ _ _

En av eleverna:

Jenny, hur mycket fyller du?

Gissa.

Jaaa.... 23?

Alltså. Det där hamnar i kategorin smicker. Å andra sidan var det en kollega som trodde jag fyllde 40, så det jämnar väl ut sig i längden...
_ _ _ _ _

Jenny, är det sant att du fyller år idag?

Ja.

OK, grattis! Läraren sa att vi måste komma ihåg att gratulera.

Hehe.
_ _ _ _ _

Jösses, vad brevportot är dyrt!! Fick en försändelse från Sävar som vägde 1018 g. Naturligtvis går det en portogräns vid 1000 g (har ni nånsin varit med om att ett brev ligger strax under portogränsen? Nej, det var väl det jag trodde) - och det visade sig att det kostar lika mycket att skicka ett brev från Sverige och hit som att ta bussen från Umeå till Mo i Rana. Hutlöst!
_ _ _ _ _

Sängen nästa! Magen full av chokladtårta och på strålande humör efter att ha läst i En ytterst interessant bok om alt du ikke vet som jag fick av några kollegor idag. Sanslöst rolig! :)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Grattis i efterskott!!

2009-11-27 @ 08:08:03
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Tova

Allt du inte vet har du väl nu lärt dig! Tänk vad bra det kommer att gå på era quizkvällar nu ;).

2009-11-27 @ 19:59:24
URL: http://urmittperspektivsett.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Tack, Susanne!



Tova: Ja, bäva månde de andra lagen, nu tar vi dem!

Om jag bara lyckas komma ihåg alla svar... :)

2009-11-27 @ 21:09:44
Postat av: Tova

Hmmm, du kanske kan låna ut boken till resten av laget. Tvinga dem att memorera varsin del så behöver inte du minnas allt ensam. ;)

2009-11-27 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0