Shopping i Sverige

Tjohopp. Hemma igen efter en heldag i Tärnaby/Hemavan!

Första stoppet: Bus-Idas loppmarknad i Ängesdal (ca en mil från korsningen E12/Rv73). Och där fanns det hur mycket som helst!! Jag gick närmast i spinn över de hundratals äggkopparna... och köpte ett antal av dem:

     

Men det var k-k-k-kallt i hönshuset (japp, det var ett gammalt hönshus) och vi var stelfrusna om fingrar och fötter när vi satte oss i bilen för att åka vidare. Vi ska dit igen, det har vi redan bestämt - men vi väntar nog tills våren (eller i alla fall tills det blir plusgrader...).

Lunchen intogs på Nannas kök i Hemavan. Buffé med isterband, jägarbiff, revbensspjäll och klyftpotatis. Yummy!!!

Och sen... så länsade vi hyllorna på såväl ICA Fjällboden i Hemavan som Konsum i Tärnaby. Plånböckerna blev åtskilligt tunnare - men å andra sidan fyllde vi hela bilen med mat. Innan vi vände åter över Krutfjellet pep vi in på TärnaVilt, och så fikade vi i Viltkåtan.

Vi är kanonnöjda med dagen, både jag och Unni. Vi har så himla kul ihop!!

Om vi ändå ska anmärka på nåt så blir det följande:
- Konsum säljer SEMLOR!!! Men HALLÅ!!! Kan ni inte hålla er till lussekatter ett tag till?!
- Saffran har blivit så fasansfullt dyrt att det blir inga fler lussekatter i år än de jag redan bakat (på gammal saffran från förrförra året). Ett brev (0,5 g) kostar 34,50 - jag fick skrämselhicka och lämnade omgående tillbaka dem...
- ICA hade inte en enda kaka mörk blockchoklad (trots att jag ringde och kollade för några dagar sen och då sa de att de hade "massor" och att jag inte behövde lägga undan). Så det fick bli Konsums choklad istället, hoppas den funkar (till biskvierna, alltså)

Men varför gnälla? Nu ska jag slänga mig i horisontalläge, drick julmust och äta lussekatter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0