Tjejhelg

Hoppsan! Det som skulle bli en snabb tur till ljusstöperiet på Levang igår - det blev en heldag! :)
Vi började med Sandnessjøen, nämligen. Och det visade sig att det fanns en hel hoper spännande butiker att besöka. Plus att vägkrogen vid Shell har fantastisk god mat. Så inte förrän vi ätit middag och solen var på väg ner kom vi oss iväg till Levang...


Sandnessjøen sett från Helgelandsbrua

... och väl framme gick vi omkring i timmar och tittade på alla fina ljus. 
Japp, vi handlade en hel del, både Unni och jag!



Fantastisk tur tillbaka till Mosjøen med månen som speglade sig i Vefsnfjorden. Vi var försiktiga, dock - för vi mötte saltbilen. Det var 5-6 plusgrader men lik förbaskat fläckvis halkigt.
Tillbaka i Kulstadlia skjutsade jag hem Unni, körde hem till mig med bilen - och gick tillbaka till henne. Bäst att inte ha med nåt fordon eftersom vi tänkt tulla av ägglikören... :)

Det blev halvsent igår igen, så ögonen gick lite i kors imorse när väckarklockan ringde och jag kravlade mig upp för att baka biskvier. Hann göra en sats bottnar färdig innan jag fick besök. Unni, såklart! :) Som gärna ville se och lära. Så då bakade jag en sats till. Tror hon blev lite imponerad över smörkrämen på 1,2 kg margarin och 18 äggulor. Och så tittade hon klentroget på mitt mandelmasseförråd - jag har en hel byrålåda full...



... men det minskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0