Engagemang

Det är fantastiskt roligt med engagerade elever - men hjälp, ibland blir de nästan överivriga!
Idag kom det in en tjej på bibblan som formligen hyperventilerade:

Jag måste få dela nånting med dig, Jenny! Vet du vem Erik Hamrén är?

Hmm... nja...?

Han är ju tränare för Rosenborg!

Åhå, det är han som är aktuell för jobbet som förbundskapten för det svenska
fotbollslandslaget. Jo, då vet jag vem det är.

Alltså! Hur kan han?!?!? Svikare!!!!

Ehh... har han tackat ja än?

Nej men vaddå, att han ens kan överväga det!! Bara för att de där små svenskarna
gnäller att de inte har nån tränare! Jag blir så frustrerad!!!!


Jamen är det inte lite synd om dem då, flera påtänkta namn har ju tackat nej...?

Då marscherade hon iväg.
Fräck som jag var så lade jag till - lite halvhögt sådär - att jag inte bryr mig så värst om
Rosenborg. Det skulle jag inte gjort - hon smackade igen biblioteksdörren med full kraft 
på väg ut...

Well well. Ilskan lade sig - en kvart senare var hon tillbaka, på sitt vanliga soliga humör.
Tills det tände igen, men nu inte på grund av mig utan för att någon valt att lägga en snus
i en av bibblans böcker:



På tio sekunder hade hon skrivit ett plakat, tejpat upp det på dörren samt tvingat en elev
på väg in att lyfta på överläppen för att visa att han inte hade någon prilla...


_ _ _ _ _

Det vackra vädret är tillbaka. Härligt!! Fast det var snorhalt imorse, borde nästan haft broddar
när jag gick till jobbet...


_ _ _ _ _

Har gallrat bland skönlitteraturen. Det är fullständigt smockfullt i hyllorna - och inte särskilt lockande. Antar att en och annan ryser när jag säger att flera nobelpristagare fått stryka på foten (bl.a. Isaac Bashevis Singer) och att jag till och med kasserat Göran Tunström - men vad göra? Det här är böcker som aldrig kommer läsas av mina elever, det törs jag garantera (och skulle det så vara så kan de beställas in från andra bibliotek). Ett skolbibliotek kan ju inte ha plats för allt!!
_ _ _ _ _

Nä, dags att ge sig iväg in mot centrum. En av mina vänner fyller år imorgon och jag har ännu inte fixat present!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0