Halloweenparty

Himla trevlig fest igår!! Egentligen är jag ju lite tveksam till allt holloj kring Halloween, tycker inte vi behöver kasta oss över en amerikansk tradition med prylhysteri. Men med detta sagt - det var skitkul! Liemannen stod i dörren och tog emot oss med yxan i högsta hugg (och indikerade var vi skulle betala... det var ingen som inte betalade, hehe). Dracula var där, flera smådjävlar och en massa häxor. Studierektorn var så väl maskerad att det var flera som inte kände igen henne där hon tyst och allvarlig skred fram genom lokalen. Hon är en pratglad fnitterlisa i vanliga fall! :)

Dukningen i personalrummet innehöll vederbörlig rekvisita som spindlar, ögon och råttor:



Jag fick låna en peruk av Unni (tack!) och tog dessutom med mig mina husdjur:

     

En av kollegorna lyckades lura i mig att fladdermus på latin heter vagina mobile. Fnys! Kollade på nätet nu och nja... undrar om inte det är en hemmasnickrad latinisering?? :)

Vi fick ungersk gryta till middag - och sen ble det quiz!! Frågorna var på tema mord, ond bråd död och halloween - och i tillägg fick vi en praktisk uppgift: att karva ut en ljuslykta av en pumpa (eller gresskar som det heter på norska). Vår pumpa vann inte men vi tyckte den blev himla fin:



Så var det förstås dans till Rock og Rull, vårt lokala band (förstärkta med några lärare som hade himla lust att sjunga). Jag hade med mig bilen och var rätt populär frampå nattkröken när folk skulle hem... fyllde bilen med kollegor och styrde kosan mot Kulstadlia strax efter 03.00 imorse. Gissa om jag var trött när väckarklockan ringde ett par timmar senare? OK, jag kunde förstås ha struntat i att ställa den, men med en väderprognos som lovade klarblå himmel och sol kunde jag ju inte sova bort dagen!! Gjorde en repris av förra lördagens promenad upp till TV-tornet, plus en vända ut till Halsøya: 

     





Men sen har jag inte varit överdrivet effektiv... tvättat lite, lagat mat, planterat lökar (Coop hade satt ner alla lökar till halva priset, det är säkert i senaste laget att plantera men jag håller tummarna för att det dyker upp en pärlhyacint eller två till våren). Nu blir det soffan och en film - har lånat med mig ett par från jobbet.

Ha en fortsatt trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0