Eeze

Tack och lov för Eeze!! Nu är det inte ofta jag har migränkänning - typ en gång per år - men idag var det dags. Undrar om det inte började redan igår kväll - hade så ont i huvudet att jag nästan kräktes, men trodde det berodde på att jag fått i mig för lite vätska under dagen. Men på förmiddagen idag - då började det där välbekanta flimrandet, periferseendet försvann och jag hade inte riktigt kontroll på vad jag sa. Alltså, det var väl inte gallimattias direkt, men det jag sa lät inte riktigt som jag hade tänkt - svårt att hitta ord och sätta ihop hela meningar. Och lite sluddrigt sådär. Kollegorna som var på bibblan just då lär ju ha undrat... fast jag sa att jag inte var i slag så de hade antagligen ett visst överseende.

Men. Så har jag numera alltid Eeze-tabletterna med mig. Just in case. Tog två, och efter ungefär en kvart så släppte det. Har fortfarande ont i huvudet (det hänger i hela dagen, plus lättare illamående), men flimret och sluddrandet försvann. Skönt!!!

Ikväll ska jag ta det lugnt, se en film och rensa lingon. Vi hittade världens lingonställe igår, Unni och jag (hehe... vi är nästan skrämmande lika i många avseenden, bärplockarivern är ett sånt). Så nu har jag 10 liter att rensa, plus de 5 liter jag plockade i lördags men fortfarande inte tagit mig av...


_ _ _ _ _ 

Höstrusk!! Vinden ven och regnet vräkte ner inatt och imorse. Och det fortsätter
- yr:s prognos för ikväll och i morgon:

Sørlig frisk bris 10 m/s. Forbigående oppholdsvær. I kveld økning til søraustlig stiv kuling 15. Litt regn. Onsdag morgen dreining til sørvestlig liten storm 22 på kysten og i fjellet, ytterst på kysten kortvarig full storm 25, utover onsdag kveld minking til vestlig stiv kuling 15. Regnbyger. Lokalt store nedbørsmengder.

Bara att hålla i hatten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0