Lat lördag

Jodå. Det har regnat en del idag med. Men inte fullt så illa som befarat! Däremot ser det ut som om björken utanför mitt köksfönster lever farligt - när vinden hugger i lyfter sig marken runt stammen, det ser ut som om hela rotsystemet är på väg att släppa. Uhu...

Var med familjen med på sightseeing på förmiddagen - körde kors och tvärs i Mosjøen och pekade och pratade utan uppehåll (undrar om det är därför jag tycker det killar lite i halsen nu - eller är det min förkylda lillasyster som smittat mig??). Pappa hängde med i svängarna, men mamma tappade riktningen rätt omgående och konstaterade att hon inte hade en aning om var vi var... Halsåsen, hamnen, flygplatsen, Olderskog, centrum - tja, nästan överallt! Eva och jag hann med en butiksrunda också - fast utan att ruinera oss.

   

Jag bjöd på pastagratäng med kassler, purjolök och champinjoner till middag - min paradrätt. Menyn är något begränsad så alla som ätit hos mig mer än en gång har nog fått smaka den... :) Imorgon har jag tänkt ställa mamma vid spisen. Hehe.

Vi har sett Här har du ditt liv ikväll - med Jan Eliasson. Riktigt bra!!
Och så en film - Kalenderflickorna. Som vi allihop sett förut, men den var lika bra för det (och så är ju en av mina favoriter med - Ciaran Hinds...).

Får se om det blir sovmorgon imorgon - imorse var pappa uppe kl 7. Innan 7.30 var vi igång allihop. Knepig dygnsrytm! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0