Stora pojkar - fast fortfarande små

Hi hi. De har en viss grad av självinsikt, de små liven. Två killar var precis här, vinglade runt i bibblan, lyfte, vände och petade på allt - och smet in på kontoret innan jag hann stoppa dem. Men det räckte för en gångs skull med en sträng blick från min sida så kom de lufsandes ut igen. "Ni är ju stora pojkar nu", sa jag, "och då kan ni väl försöka uppträda som sådana?" Svaret kom snabbt: "Vi är stora på papperet, ja, men inte häruppe", sa de och pekade mot huvudet. "Häruppe är vi fortfarande fjortisar..."

Så sant! Himla charmiga fjortisar! :)
_ _ _ _ _

Idag har jag - äntligen - tagit mig i kragen. Lämnade bilen hemma och gick till jobbet. För första gången sen semestern!! Tämligen bedrövligt att det tog sån tid att komma igång, men jag skyller på läromedelshanteringen. När man jobbar övertid nästan varenda dag känns det inte så lockande att dessutom gå hemifrån 06.45 och inte komma hem förrän sent. Nu är läromedlen på plats så jag räknar med någorlunda normala arbetstider hädanefter... :) 


Kommentarer
Postat av: TinaO

Ja, du, nog är de härliga alltid!



I fredags var både jag och kollegan så himla trötta på eftermiddagen att det brakade ihop alldeles strax efter klockan ett. Vi hamnade i ett fnissanfall som en fjortis skulle avundas oss! Det hela slutade i alla fall med att en av killarna i SP2-an lite försynt tittade fram bakom en hylla och sa: "Kan ni försöka vara LITE tystare? Det är faktiskt ett bibliotek, det här."



Kippande efter andan letade jag mig ut på kontoret och satt där en stund... :)

2009-09-19 @ 17:42:36
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fniss! Jag ser er framför mig... :)



Det händer att eleverna hyssjar på mig också - ett tecken på att vi har ett himla roligt jobb, eller hur?

2009-09-20 @ 08:32:43
Postat av: Ica

HAHAHA Vad vore våra jobb utan dessa underbara elever?!?!

2009-09-20 @ 10:41:56
URL: http://icah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0