Packar

...inför Lovund-resan och lyssnar samtidigt på Story of a Heart, den nya CD:n med Benny Andersson Band. En salig blandning av pop, jazz, dansband och knätofs - på det stora hela riktigt OK! :)

Väderprognosen låter förhållandevis lovande, för att vara nordnorge i mitten av september. Bris och uppehåll imorgon, nåt liknande på tisdag - men ökande vind. Uppemot 11 m/s och ösregn på onsdag. Jaja, skrotväder en dag av tre får man väl vara nöjd med. Även om jag inte ser fram emot att guppa omkring på Atlanten... Vi ska på guidad båttur runt ön på tisdag, hoppas vi i alla fall hinner iland igen innan det friskar i. Så får jag väl gruva för onsdagen när den dagen kommer... Alltså, det är många år sen jag blev så sjösjuk att jag spydde ombord på en båt - det handlar egentligen mer om att jag tycker det är otäckt med kraftig sjögång. Inte i småbåtar typ pappas, då får det guppa och studsa bäst det vill, men ju större båtar desto läbbigare. Värst alla kategorier är, så långt, färjan Norrøna från Island till Färöarna sommaren 1996. Färden tog 22 timmar, det blåste kuling och jag mådde illa och var livrädd hela vägen. Detta trots att en av kollegorna sagt att man egentligen inte kan vara både rädd och åksjuk samtidigt, normalt sett slår det ena ut det andra. Men vem har sagt att jag är normal...?

Datorn följer inte med ut på havet, så uppdatering blir det när jag kommer hem igen. Ha det! :)

PS. Har varit ute och gått ett par timmar i de nya skorna - och de är jättesköna. Inga skavsår!!

PS.2. Lingondrickan blev riktigt god. Måste plocka mer lingon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0