Grått. Och vått.

Nänä, ingen ändring i väderläget - fortfarande grått och vått och kallt. Här i landet firas inte Valborg, men det är inte utan att jag tycker det är lite skönt att slippa står ute och frysa och sjunga "Vintern rasat..."!! :)

Eller... lite synd är det ju. Hade gärna varit på Holmön och sett ett par gamla båtar brinna!! Å andra sidan är det nog inte så stor uppslutning i Byviken ikväll, eftersom färjan ställt in turerna p.g.a. reparation - och svävaren heller inte är i körbart skick då det GÅTT HÅL I BOTTEN. Alltså. Nu får det räcka!! Det har strulat nog i kommunikationerna!!

Läs artikeln i VK.
_ _ _ _ _

Trots att det inte är mycket som påminner om vår och stundande sommar så har jag numera sommardäck på bilen. Stort tack till kollegan som hjälpte mig!! Dessutom har han hittat en vrå på skolan där jag kan förvara vinterdäcken, så nu har jag hux flux mer plats i mitt lilla extrarum!! Dessutom slipper jag gummilukten... :)

Det blir nog till att tacka medelst en burk biskvier efter helgen... likaså till den kollega som hjälpte till när det visade sig att de elever som monterat listen bakpå bilen kommit åt en fjäder så att bakluckan inte gick att öppna. Snopet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0