Hemma igen

... och resan gick bra! Torra, fina vägar - kunde kört med sommardäck om det inte varit för tunnlarna genom Umskaret och Korgfjellet. Där var det nämligen "is-svuller" (tror jag det heter) - nåt som påminner om aggressiv tjällossning. Guppigt, isigt, spårigt. Otrevligt!

Vi mötte typ en miljard bilar på E12:an - det märks tydligt att en del har slut på påsklovet... Tankade i Tärnaby och fick vänta närmare 20 minuter på vår tur - lååånga köer!!

Förresten - jag blev förvånad över att det tinat så lite i Kulstadlia - Hubrovegen är fortfarande isig och spårig så det förslår. Det är nästan så att underredet på bilen skrapar i. Nåja, det ska väl bli vår här också vad det lider. Den lilla planta som tittade upp ur rabatten häromveckan verkar dock ha tvärdött. Fast en annan har tittat fram istället! :)
_ _ _ _ _

Som vanligt när jag varit i Sverige drar jag med mig en förkylning tillbaka. Vet inte om jag ska skylla på luftkonditioneringen i bilen - eller om jag helt enkelt inte tål den svenska luften längre???

Hur som helst - dags att stupa i säng så kanske jag vaknar pigg och frisk imorgon? Och utvilad? Och utan ryggvärk? Man kan ju alltid hoppas... :)

GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0