Vårsol

Wow! Vilken vårdag!!! Yr.no hade varslat om mulet väder, men redan imorse sken solen från en klarblå himmel. Jag hade himla lust att ge mig ut på tur, men med tanke på förkylningen (som dock definitivt är på tillbakagång) tog jag det lugnt, bakade biskvibottnar och satte mig sedan ute på verandan. Och där blev jag kvar i fyra timmar... (räknar med att se ut som en tomat imorgon). Läste lite kurslitteratur emellanåt, men mest bara slappade jag och njöt av solen, värmen och vårfåglarna som kvittrade. Hörde till och med några måsar som skränade - och det, kära vänner, är för dottern till en fiskare definitivt ett vårtecken!! :)

   

Så sakteliga tittar också flera lökar upp i min rabatt. Ska nog blir riktigt fint vad det lider!

   

Solstänk på fjorden - det här är nästan den enda tid på året då jag faktiskt kan se det
från min veranda - när löven kommer ser jag ingenting...:



Nä, dags att återgå till kökstjänstgöring och fixa fyllning till biskvierna. Ingen som har beställt kakor denna gång, men jag kom på att det är smart att ligga några steg före och ha ett par burkar i frysen för den händelse nån skulle fråga! :)

Fast först ska jag nog laga lite middag, känner jag...
_ _ _ _ _

Om det blev James Bond eller Seven igår?

Jag började se Seven, men bytte kanal i första reklampausen. Insåg att den filmen var alltför läskig att se på egen hand. Får ta det en gång när jag har nån att hålla i handen...

Bytte till Bond, alltså. Men jag somnade en bit in i filmen.

Kommentarer
Postat av: Marie

För förkyld för en tur, men 4 tim på verandan... I bara fleecejacka... Jennyyyyyyy, nu glömde du fråga igen!!! Morr.

2010-04-11 @ 18:40:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Ähum... jamen, det var ju jättevarmt, ju...! :)

2010-04-11 @ 18:58:15
Postat av: Marie

Man ska svettas in våren och frysa in hösten.

2010-04-11 @ 19:58:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Jamen, jag gjorde ju det! Svettades massor! Funderade ett tag på att ta av mig ylletjocksockarna och sitta barfota och vifta med tårna, men jag behärskade mig...

2010-04-11 @ 20:29:12
Postat av: Marie

Du ska svettas utan förkylning i kroppen.

2010-04-12 @ 21:49:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0