Marsøra



Vefsn kommune har nu anlagt en riktig grusväg till Marsøra, så att även de som har svårt att ta sig fram kan komma sig till friluftsområdet. Smart idé!! Jag gick en sväng ditut efter jobbet och mötte både en småbarnsfamilj med barnvagn och en äldre kvinna med kryckor. De hade aldrig tagit sig fram för ett par år sen då det var betydligt mer svårforcerat!

Fast litegrann saknar jag den där mysiga stigen... :)

 



Nackdelen med att gå på tur till Marsøra på eftermiddagen är att det inte är nån sol där... Øyfjellet skuggar. Så när jag varit hemma och ätit middag gick jag ett varv runt Åremma och Rynes. Sol hela vägen! :)






Det var fler än jag som var ute på promenad... :)
_ _ _ _ _

På begäran - mormors favoritkort på lilleman:


Kommentarer
Postat av: Marie

Men jösses vad du har hunnit gå efter jobbet idag! Hur gick den där logistiken ihop?

2010-08-11 @ 22:29:25
Postat av: Jenny

Marsøra 16.50-17.30, Åremma runt 18.30-20.00. Middag däremellan. Need I say att jag körde bil till och från jobbet...? :)

2010-08-12 @ 08:17:14
Postat av: Marie

Det är helt ok att köra bil till jobbet om man går så där på kvällen! Impad är jag!

2010-08-14 @ 19:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0