Uppför backen igen

Det bar sig inte bättre än att jag fick ta en tur upp till TV-tornet ikväll också. Upptäckte igår när jag kom fram att det inte fanns nån anteckningsbok i vår trimkasse!! I den skriver man sitt namn och datum när man varit där, och i slutet av varje läsår lottas det ut vinster bland dem som har sitt namn i boken. Det här är förstås ett sätt att premiera fysisk aktivitet. Vi har en likadan låda uppe på Mosåsen, och en på Hjartåsen.

Jag nämnde för chefen att det inte fanns nån bok i lådan - varpå hon svarade "men då kan du ju ta med dig en ny nästa gång du ska ditupp!". Ehh... jovisst! Och då var det ju lika bra att få det gjort på en gång.

Så nu är den på plats - och mitt namn står först!! :)



 <-  Färdkost

   

Och så erkänner jag - det blev en dryg timme på en bänk i solen innan jag gick ner. Skönt!



Innan jag gick på tur tog jag mig i kragen och tvättade bilen - det var ett tag sen... Men jag hade glömt att köpa avfettning, så dessvärre - lämningarna efter alla de döda små djuren på vindrutan försvann inte helt... Men bättre blev det i alla fall. På lite avstånd ser den ju riktigt fin ut!! :)


_ _ _ _ _

Fniss! :)



Slut på friden, imorgon kommer lärarna tillbaka efter lovet. Ska bli kul att träffa alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0