Jobb jobb - massa jobb

Jag har "tvärtomvädrat" ikväll! Det var nämligen dryga 20 grader ute - men bara 16,5 inne. Så jag hade korsdrag i förhoppningen om att värmen skulle leta sig in! :) Så är det att bo i en suterränglägenhet. Perfekt när det är smällvarmt ute, då kan man gå in och svalka sig - men rätt dyrt i uppvärmingskostnad däremellan...

Första arbetsdagen är avklarad. Och jodå, det var en försvarlig hög med kartonger som väntade på mig när jag kom dit:



En del av dem ska jag dock kvitta mig med redan imorgon - jag kör till Brønnøysund för att byta norskböcker med gymnasieskolan där! Har packat 11 svintunga kartonger som nu står i min bil. Fast det blir inte bara en "jobbresa" (jag får tillgodoräkna mig körtimmarna) utan jag har också tänkt mig en tur upp till Torghatten om vädret tillåter. Vackra vyer utlovas imorgon kväll i så fall! :)

(...och Marie, jag kan nog inte låta bli att köpa mig en sån där himla god mjukglass när jag nu ändå är där...)
_ _ _ _ _

Tillbaka till dopet!

Så här ser en mycket stolt gudmor ut:





Lilleman poserar i några av sina doppresenter - visst är han ett riktigt charmtroll!?! :)
(dopklänningen har förresten både Eva och jag döpts i)



Släkt och vänner bjöds på middag och tårta hemma hos oss - tur att det är god plats i det som tidigare var farmors kök. Vi blev överraskade över hur bra det gick att stuva in 24 personer (fördelade på fyra bord) utan att det ens kändes särskilt trångt!


_ _ _ _ _

Bara en bild till på lille knatten... sen ska jag ge mig! Han är väldokumenterad, ska ni veta! :)


_ _ _ _ _

"Svärmorsskrämman" är på plats i huset i Vännäsby! Detta apropå att mamma tycker den är gräslig (mågämnet låter dock hälsa att det inte var hans idé att placera den just där... hehe):


_ _ _ _ _

Sommarens dåliga väder på Helgeland lyste med sin frånvaro imorse:



... men när jag skulle hem från jobbet såg det rätt hotfullt ut:



Än har det dock inte börjat regna så det går kanske vägen! :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, jag vill också ha sådan glass!!! Trevlig resa!

2010-08-07 @ 00:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0