Torghatten

Jodå, det blev en bra dag i Brønnøysund!! Träffade Åse och Helen från biblioteket på Brønnøy-sund vgs och bytte norskböcker med dem. Sen gick vi och fikade (tårta... mmm!) innan jag begav mig ut mot Torghatten. Svettigt värre att knata upp och igenom hålet, men sen satt jag en bra stund och njöt av utsikten mot Atlanten!! Gick ner på utsidan - slipprigt och brant så jag satte inte direkt nåt fartrekortd på vägen, men jag kom mig i alla fall ner helskinnad! Sen körde jag tillbaka in till stan, satte mig på kajen och åt mjukglass och tittade på Hurtigruten som var i färd med att lägga till. Inte dumt... :)

Sen var det ju tre timmars körning hem igen - och då slog den stora tröttheten till. Är i vanlig ordning mer sliten efter semestern än innan... måste lära mig att ta det lugnare...! Hur som - jag stannade längs vägen och slumrade i bilen en stund. Sen tog jag mig hem utan problem.

Nu ska jag strax stupa isäng, ska bara visa er lite bilder först:








 
Själva hålet! Lite småläskigt att traska igenom - man vet ju aldrig när man kan få
en sten i huvudet...



... men det är det värt. Kolla U-T-S-I-K-T-E-N!!!!!

     
_ _ _ _ _

Och så ett litet hopp bakåt i tid - till Holmön förra veckan:


Efter regn kommer... en fjäril?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finfina bilder! Kul att höra att du haft en fin dag! Hoppas du kan ta det lite lugnt nu innan eleverna börjar!

2010-08-07 @ 23:13:38
Postat av: Marie

Tror att jag gjorde rätt som inte gick den där slippriga vägen upp till hålet, men hade gärna varit där uppe ändå och njutit av Atlantutsikten! Fast, helst av allt hade jag ätit kustens godaste glass med Oboy på och på vägen en kycklingmacka!!! Jag vill, jag vill, jag vill ha en sån glass och en sån macka!!!

2010-08-08 @ 16:22:44
Postat av: Jenny

Det var inte slipprigt på vägen upp! Tog en annan (brantare väg) ner bara, istället för att gå tillbaka samma väg! :)

Glassen smakade utmärkt. Och kycklingmacka ska det också bli endera dagen. Mmmm... :)

2010-08-08 @ 19:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0