Ännu mer GRRR!

Egentligen är jag inte sådär våldsamt väderberoende. Vädret är som det är, det är bara att klä sig efter förhållandena och gilla läget. Fast just nu gillar jag inte läget. För jag hade tänkt köra till Sverige ikväll - och istället sitter jag kvar i Mosjøen och håller tummarna för att stormvindarna på kalfjället mojnar såpass att jag törs köra imorgon bitti istället. Så därför - GRRR!!

Å andra sidan - jag har ju för det mesta haft himla tur. På tre och ett halvt år och en hel massa turer över fjället är det bara en enda gång tidigare som jag fått skjuta på en resa (också den gången från fredag eftermiddag till lördag morgon). Så jag ska inte klaga!!

Det är förresten inte bara jag som "blåst fast":
Holmöfärjan stoppas av isproblem
_ _ _ _ _

Hm. Har ju glömt den utlovade tidningsartikeln, från Helgeland Arbeiderblad lördag 4/12:





Fast ni lär väl aldrig kunna läsa texten... :)
 _ _ _ _ _

Idag kl 12.45 pustade jag ut. Då var jag färdig med min "julturné" på skolan, efter att ha läst julberättelser i 24 klasser + för tjejerna på kontoret. Började i ärlighetens namn bli liiite less på årets högläsningstexter... :)

Egentligen slutar skolan inte förrän på tisdag - så jag går miste om julavslutningen. Synd, för det brukar vara mysigt - men å andra sidan ser jag verkligen fram emot två veckor hemma med familjen.

Men fram tills dess blir det en mycket lat kväll i soffan. Tänker inte göra nånting alls!!
_ _ _ _ _

Men alltså. Vindmätaren på min väderstation gick tillbaka till normalen efter förra veckans hattifnatt då den visade typ trippel orkan. Men nu, när det blåser järnet, visar den plötsligt ingenting alls. Vindstilla. När jag spejar ut mot den, ser det ut som att grunkan som visar vindriktning är igång men att den som visar vindhastighet har fastnat. Kanske det rann in vatten den där dagen när det regnade, och nu har det frusit? Fasen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0