Författarbesök

Vi har haft författarbesök på skolan igår och idag. Mikkel Bugge har dels pratat om sitt eget
författarskap, dels lärt eleverna tekniker för att de ska kunna komma igång med sitt eget
skrivande. Bra - och lärorikt!

   

Och en logistisk pärs för bibliotekarien (det är jag som fixat allt runt besöket) när scheman
ska samköras, missförstånd klaras upp, tidpunkter stämma och lokaler anpassas. Totalt är
det tolv klasser hos oss som fått träffa honom, fördelat på fem dubbellektioner.

Dessutom har jag agerat chaufför så nu har jag haft en fullt legitim anledning att ta bilen
till jobbet! :)
_ _ _ _ _

Har glömt att visa en av mina finaste födelsedagspresenter - en handduk
med Rasmus fotavtryck!! Med alla sex tårna!!


_ _ _ _ _

Hm. Igår kom programmet för morgondagens arbetsmiljöprisutdelning. Och idag har
vaktmästarna testat högtalaranläggningen i matsalen. Och nu börjar jag bli nervös... har
pratat med min studierektor och närmaste chef om att jag vill säga några ord i slutet av
programmet - tacka för priset, för att jag får jobba tillsammans med så fantastiska kollegor
och elever och för att priset visar hur viktig bibliotekverksamheten vid en skola är för dess
arbetsmiljö (ja, klart jag tänker nämna det när högdjuren är på plats!)

Om jag nu kommer ihåg vad jag ska säga... lär vara (minst sagt) skakig.

Dessutom: assisterande rektor har ringt lokaltidningen och bett dem komma.

Gulp.

Och nu bör jag prova kläder. Har en plan, men måste kolla att jag faktiskt kommer i den kjol
jag tänkt ha på mig. Annars blir det till att panikleta igenom garderoben... för jag kan ju inte
komma naken i alla fall!!
_ _ _ _ _

Förresten - min spejsiga väderstation har fått spunk. Vindmätaren visar 255 km/h - nånstans
bortåt 70 sekundmeter. NO WAY!!!!

Och inte får jag till att nollställa den heller. För jag har en teori om att den ackumulerar 
vindhastighetsnoteringarna och visar nåt slags totalresultat. Himla dumt. Jag vill veta
hur mycket det blåser NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0