Ooooiiiii!!


Söndagsmorgon i Vefsn

Tiden går så himla fort - beklagar att det är några dagar sen sist jag skrev!!
Har bara inte hunnit med...

Jag tyckte att jag låg rätt bra till tidsmässigt när jag fixat de sista biskvierna. Det jag fullständigt missat i min kalkyl var julklappsinköp, julkortsskrivande samt - ursäkta uttrycket - jävligt stressiga dagar på jobbet!! Det sistnämnda är dock självförvållat. Eftersom jag går runt i klasserna och läser julberättelser halkar jag efter med allt det där som ska göras i biblioteket, vilket inneburit långa arbetsdagar. Och dessutom har jag en hel del pengar kvar av budgeten som jag gjort mitt bästa för att investera. Hann dock inte så långt - för igår fick vi mail från chefen om köpstopp året ut. AAAGHH!!! Men - åter mitt eget fel - jag borde ju ha sett till att använda pengarna tidigare och inte väntat ända till nu.

Julberättelserna? Jodå, det kulminerade idag med sex lektioner på raken. Jag läste och läste och läste tills halsen kändes alldeles sårig. Eleverna ser ut att uppskatta tilltaget, och om pepparkakorna inte går som smör i solsken så är det i alla fall närapå. Flera av eleverna har tackat mig efteråt och sagt typ "Å, vad mysigt det här var". Det värmer! :) Nu är det en klass kvar imorgon och 3-4 på torsdag och fredag. Det är bara tre klasser som (ännu) inte är inbokade - fast i två av dem var jag och läste noveller tidigare i höst, så de har ju fått en dos av bibliotekarien i alla fall... :)
_ _ _ _ _

I söndags var jag med Unni, Veronika och Gro på skolan och bakade. Eller, rättare sagt, de andra bakade och jag såg på! :) Och hjälpte till litegrann. Det bakades lefser, saupkaka och havrekex. Be mig inte förklara vad det är (ja, havrekex räknar jag med att ni har hört om, men de andra sorterna) - kan dock intyga att allt sammans smakade bra!! :)


Unni steker saupkaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0