Kom deg ut-dagen



Den 7 februari arrangerar DNT Kom deg ut-dagen runt om i Norge. Här i Mosjøen inviterades det till kaffe och saft i Mosåsen - så jag och Unni (och hennes syster med man) knatade uppför backen. Lite tungt att gå eftersom det bara är första biten som är plogad - och det ramlade ner en försvarlig mängd snö igår. Men en härlig dag!

Vi mötte (och blev omåkta) av flera entusiaster på skidor. Alltså - det lutar! Och inte lite heller! Jag hade aldrig klarat mig ner utan benbrott. Har förresten lärt mig att man här i landet inte vrålar "Ur spår!" när någon är i vägen - utan "Løype!" Hur jag lärde mig det? Jag var mitt i vägen...

     

   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0