Längs fjorden

Det var kallt imorse också, men utvecklade sig till en strålande vacker vårvinterdag med fågelkvitter och takdropp. Hälsade på hos Sidsel på förmiddagen, men avböjde att följa med till Hodlekve och åka skidor. Har varit där en gång förut och har ett bestämt minne av att det är ganska kuperat. Tillräckligt för att jag skulle riskera att gå på trynet både en och två gånger. Så jag gav mig av till fots längs Sogndalsfjorden istället, ut mot akvakulturstationen och en bit till. Hääärligt...!

     

   

   

  
 

Loftesnesfjellet, ca 640 m.ö.h.
_ _ _ _ _

Kolla kaffeplantan på Sogndal bibliotek - den bär frukt!!!
(Eller vad kallar man det? Att "bära bönor" lät knäppt...)

 
_ _ _ _ _

Liten norsk-svensk OS-ordlista:
kulekjøring - puckelpist
utfor - störtlopp
kunstløp - konståkning
skøyter - skridskor
langrenn - längdåkning
snøbrett - snowboard
skuffet - besviken
taper - förlorare
løype - spår
(ski)smøring - valla
_ _ _ _ _

Sista kvällen i Sogndal, imorgon eftermiddag sätter jag mig på bussen igen. Ändrade planer, så det blir inte Uppsala till helgen utan Malå. Ska hem till Mosjøen och packa om och så tar jag bilen vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0