Poäng på gång

Jodå. Efter Marit Bjørgens guld igår kväll, och Emil Jönssons missade finalplats, har jag nu fått äta upp tilltaget med mitt blågula firande... rätt många undrade varför jag inte i rättvisans namn hade målat den norska flaggan på kinden idag. Men nån måtta får det ju vara! :)
_ _ _ _ _

Dags att plocka norska högskolepoäng! Jag är nu anmäld till en 10-poängskurs (det motsvaras av 6,66666 poäng enligt det gamla svenska systemet, och 3,33333 enligt det norska - numera är det gemensam europeisk standard om jag fattat rätt) vid Högskolan i Bodø. Vad jag ska plugga? Pedagogik og veiledning for bibliotekansatte. Det blir tre tvådagarssamlingar i Bodø och en hem-tenta som ska lämnas in i mitten av juni. Ska jag vara helt ärlig? Jag vet egentligen inte om jag har så stor lust - men jag tror det kan bli väldigt nyttigt.

Upptäckte dock ett problem när jag skulle skicka in ansökan. Utenlandske søkere må legge ved dokumentasjon på sine norskkunskaper. Gulp. Dokumentation? Har ingen. Jag tog en rövare och låtsades som att jag inte sett den punkten...
_ _ _ _ _

Åker söderut imorgon - med tåg och buss till Sogn & Fjordane. Hade bestämt mig för att inte slå igång vare sig TV eller dator ikväll, inte förrän jag var ikapp med allt som skulle göras. OS ställer till det, nämligen... Nu har jag diskat, tvättat en maskin, dammsugit, vattnat blommorna och börjat packa. Och kommit fram till att jag nog kan unna mig en liten paus för att se skidskyttet innan jag packar klart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0