Mer snö

Med risk för att tråka ut alla... mer väder... :)

Det kom ett par decimeter snö igår och inatt - närmast trolskt när jag gick till jobbet:

   

... och på skolans parkering tornade en rejäl snöhög upp sig!

(kunde inte låta bli att tjuvfotografera den bergsbestigande eleven, hehe)



Har bakat bröd ikväll - skräddakakor. Upptäckte när jag skulle blanda i brödkryddorna att bäst före-datumet var rejält passerat. 5 maj 2005. Hoppla. Nåja, det gjorde inget, brödet smakar bra i alla fall! :)


_ _ _ _ _

En av eleverna på skolan berättade häromdagen (inte utan stolthet i rösten...) att han hade en roll i den Oscarvinnande filmen Mitt Afrika. Wow! En liten statistroll, visserligen, men ändå. Lär ju funka när han vill imponera på tjejerna... :)

(Men vänta här nu, det slår mig plötsligt att den filmen ju är JÄTTEGAMMAL - en snabb koll på nätet säger 1985. Då var han ju inte ens född!!! HM. Antingen sa han en annan film - mitt minne är ju tämligen bedrövligt - eller så testade han hur lättlurad bibliotekarien är. VÄLDIGT lättlurad, i så fall.... GRR.)
_ _ _ _ _

Än så länge är det närmast vindstilla ute - nu väntar jag bara på STORMEN...


Kommentarer
Postat av: Marie

Alltså, det finns en sak jag inte förstår - norrmännen som har "onödigt många berg", måste de verkligen använda snöhögarna också?

2010-01-25 @ 22:24:25
Postat av: Jenny

Hihi, det är du som tycker att det är onödigt många berg här i landet - jag tvivlar på att norrmännen håller med dig! :)

2010-01-26 @ 08:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0