Vimsig...

Hm. Luftningsventilerna ovanför mina fönster har korkat igen...



... fast det lär väl tina under morgondagen. Prognosen säger -3 och snöfall!!

Så då kanske jag inte behöver bylsa på mig fullt så mycket... :)


_ _ _ _ _

Hehe. Budskapet har nått fram. Vet inte hur många gånger jag fräst ifrån att eleverna inte har
nåt bakom lånedisken att göra - en del lyssnar, andra inte. Här en som har lyssnat:


Stop! Jennys plass!

... och för säkerhets skull har hon fixat en avspärrning också:



"Den kan du hänga dit varje gång du går ut från biblioteket". Jodå. Fast jag tror ju inte den kommer hindra någon som satt sig i sinnet att smita in...
_ _ _ _ _

Jag är mer än lovligt förvirrad. Igår hade jag gått halvvägs hem innan jag insåg att glasögonen låg kvar på bibblan. Tog av mig dem medan jag tog på mig alla ytterplagg. Å andra sidan var det kanske lika bra att de blev kvar, de skulle säkert ändå bara ha immat igen.

Och dessutom: igår morse hittade jag inte jobbtelefonen (en liten trådlös sak). Letade och letade och tog till slut fram min mobil och ringde jobbnumret. Hörde en svag telefonsignal och lyckades spåra varifrån den kom. Döm om min förvåning: från städpersonalens städvagn!! Vet ni vad jag hade lyckats med? Att röja skrivbordet lite för effektivt - telefonen hade åkt i skräpkorgen tillsammans med diverse papperskrafs. Ooops. Tur att ingen hunnit bära sopsäcken ut till containern...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0