Massa mat

Sovmorgon både igår och idag. Himmel, det är länge sen jag sov till 9.30!!
Andra vilar ut under julledigheten, jag vilar ut efteråt... :)



Annars har jag varit hyfsat effektiv i helgen. Tvättat, städat, frostat av ena frysen (herregud så mycket blåbär jag har, inte undra på att frysen är smockfull), bakat biskvier* (flera elever har beställt... dessutom är det praktiskt att ha en burk eller två "på lut" i frysen), strukit kläder, lagat massor av mat (kasslergryta med curry, pastagratäng, hawaiiwok, kyckling med sambal oelek... nu blir det lättsamt på middagsfronten de kommande veckorna, hehe). Samt lyssnat klart på Dan Browns Det tapte symbol (hm... nja... de andra böckerna om Robert Langdon är bättre) och läst ut Opp i flammer av Suzanne Collins (fortsättningen på Dødslekene - skitbra!).

Vädret? Regnigt, blåsigt, +5. SUCK.
_ _ _ _ _

* men tror ni inte på fan, jag brände sista plåten. Grr. Vad hände med den kvinnliga simultankapaciteten?? Torkade golv samtidigt och plötsligt kom jag på att jag glömt kakorna... Och på samma tema: jag blir så irriterad på min spis!! Normalt sett sitter ju vredet för den främre lilla plattan längst till höger, men inte på den här spisen inte. Utan det är vred nr.2. Och det vet jag ju, jag har ju haft spisen sen jag flyttade hit. Men när jag inte tänker mig för, eller gör flera saker samtidigt (i det här fallet bryner kassler, häller av pastavattnet och kokar bechamelsås), då vrider jag reflexmässigt på fel vred. Med påföljd att såsen började stormkoka. Gissa om mjölken brände fast?? Det blev en kvarts intensivt gnuggande med Svinto...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0