Full rulle

Hihi, en av lärarna kom in på bibblan i förmiddags, stannade plötsligt upp och utbrast: "Jag vet inget bibliotek där det är så mycket aktivitet som här!!" Och jodå, just då var det rätt hektiskt: delar av en idrottsklass satt och besvarade frågor på tema religion och ville bl.a. veta mer om olika religiösa symboler, delar av en vårdklass höll på med en inlämningsuppgift och satt med sina bärbara datorer och ockuperade nästan allt i soffväg medan ett annat gäng ville låna kokböcker med norsk traditionsmat. Samtidigt ville några kemi&process-elever ha hjälp med att scanna betyg (hipp hurra för den nya scannern, den är flitigt i bruk), flera klasser kom för att låna naturkunskapsböcker (alla yrkesprogram har två böcker i ämnet, en som de gått igenom under höstterminen, och en annan som de ska använda i vår - och för att de inte skulle hinna förlägga bok nr 2 fick de vänta med att låna den tills nu), en av vaktmästarna fixade så jag kan använda den nya digitaltermometern (han fick karva lite i fönsterblecket - annars klipps ledningen av så fort man stänger fönstret) - och så snyggade han till ett hörn uppe i taket där en drös ledningar är dragna och där det inte sett klokt ut. Dessutom var det en elektriker här och drog ledningar för det nya brandlarmssystemet (tror jag det var). Och så kom en medieklass för att låna romaner, så jag boktipsade med andan i halsen mellan varven.

Puh!! Himla kul!!!

Eftermiddagen har varit betydligt lugnare. Nu är det Öppen skola (med matservering och aktiviteter) men så långt har bara ett fåtal elever letat sig in hit.

Stormen? Njä, än så länge fläktar det bara lite. Men innan kvällen...
Längre utåt kusten har den dock slagit till: http://www.yr.no/nyheter/1.6963224
_ _ _ _ _

Mosjøen kl 23 igår kväll:



Jag övervägde faktiskt att ta med mig kamerastativet och bege mig ut på nattlig promenad. Från min veranda ser man ju inte så mycket av stan - längre upp är det panoramautsikt. Men hur det nu var kröp jag i säng istället. Ångrar mig lite nu...
_ _ _ _ _

Vanlig fråga: "Jenny, föreställer båda bilderna dig?"



Hm. Ja. Jag tror det...? Den ena bilden har jag fått av en gymnasieelev (jodå, den har jag visat er förut), den andra har dottern till en kollega gjort. Och jag tycker båda är fina!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0