Halka

Riktigt ruskigt snorhalt här i Kulstadlia idag. Höll på att sätta första rovan redan på väg ut till bilen. För jo, jag tog bilen idag - ett äventyr i sig själv då jag fick sladd och började glida flera gånger innan jag ens hunnit ut på stora vägen... sen gick det dock bättre, E6:an är i stort sett bar.

Men - nu har jag ett problem. Har ju lovat mig själv att inte ta bilen till jobbet mer än en dag i veckan, så hur ska jag göra imorgon?? Vet inte om jag törs gå, risken är att jag bryter både armar och ben. Tog dock inte bilen en enda dag förra veckan så kanske jag kan ta den två gånger den här?

Det blir plusgrader och regn även imorgon, men sen ska det bli kallt och soligt en vecka framåt, spår meteorologerna (och nej, jag har inte monterat min väderstation än). Undrar om det inte bara är att vänja sig vid halkan... GRR!!
_ _ _ _ _

Bättre sent än aldrig - här är bilder från restaurangelevernas jullunch:

   

Himla gott var det! :)
_ _ _ _ _

PS. Tog en paus från bloggandet och gick en promenad med Unni. Och med broddar gick det faktiskt OK. Låter nog bilen stå imorgon i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0