Nyårslöften

Johodå. Det blev ännu kallare. Det var -17 när jag gick till jobbet kvart i sju. När jag kom fram var det -21. Flera av eleverna har konstaterat att jag måste ha en defekt gen som går på halvmilspromenad i kylan. Och en av tjejerna på kontoret utbrast "Men vad är det med dig, Jenny - när det är svinkallt går du, men mitt i sommaren tar du bilen! Varför?!?"

Hehe. Fundera på det ni.
_ _ _ _ _

Goda föresatser är väl aldrig fel?? Sålunda har jag lovat mig själv:

... att jag inte ska ta bilen till jobbet mer än högst en dag i veckan.

(Varför går det så mycket fortare att komma ur form än i form?? Hädanefter ska jag gå, gå, gå!! I alla fall till jobbet. Det är lov att ta bussen hem emellanåt... och att lifta med kollegorna...)

... att jag ska äta lunch i personalrummet på jobbet. Minst en gång i veckan.
Eller i alla fall varannan.


(En del av kollegorna ser jag nästan aldrig eftersom jag vanligtvis kastar i mig maten inne på mitt kontor - detta för att i möjligaste mån vara tillgänglig för eleverna. Måste hitta nån slags balans där... fast sen har jag en del kollegor som aldrig besöker biblioteket - även där finns det förbättringspotential)

... att jag ska bli modigare.

(Alltför många chanser går mig förbi för att jag inte törs ta dem)
_ _ _ _ _

Lite fler Blå Vägen-bilder från i söndags:

   

   

   
_ _ _ _ _

Några av frisöreleverna tyckte att jag behövde lite uppmuntran (oklart varför):



Hm. Nåja. Ingen av ovan avbildade herrar är riktigt min typ...
_ _ _ _ _

... och så var det en elev som deklarerade att hans nyårslöfte är att kyssa mig innan året är slut. Alltså, hallå!! Bara för att understryka det hela hängde han en bild av en mistel i dörren in till mitt kontor.



Jojo, han kan ju drömma.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilka otroligt fina bilder du tagit!!

Vad använder du för kamera?Säga vad man vill men Norge är vackert,min kolega är förresten norska(Tromsö)hon är där nu.

2010-01-07 @ 22:14:14
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har en Panasonic DMC-TZ5, fast jag har fortfarande inte läst mer en ett par sidor av instruktionsboken så jag kan nästan inga finesser... använder för det mesta bara helautomatiskt läge, siktar och trycker! :)



Japp, Norge ÄR vackert!!



Förresten, du har jättefina bilder på din blogg också!!

2010-01-08 @ 08:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0