Laxsäsongen går mot sitt slut

Jag har varit på havet två vändor idag - först i eftermiddags för att hjälpa pappa dra upp ankarna till en av laxfällorna (själva garnet tog han upp för ett par dagar sen). Strålande vackert, som vanligt: 



Och nu ikväll har vi dragit upp både garn och ankare till fälla nr 2.
Solnedgång över Västra Kvarken:



När vi var på väg hem gick månen upp:



Båten blev förresten ganska full nu ikväll - ni ser mina gummistövlar nere i hörnen av bilden:



Jag satt och skrevade med ett ankare och några plastdunkar mellan benen. När det visade sig att båten var alltför framtung (snurran nådde inte ner till vattnet...) fick jag flytta mig bakåt i båten - inte det enklaste när jag dessutom snott in ena foten i en lina. Och inte var det mycket sittplats heller... lyckades pressa ner mig mellan två ankare...! :)

Nä, det här duger inte. Några timmars sömn innnan jag ska hämta Rasmus och hans föräldrar vid morgonfärjan. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0