Falla på eget grepp


Våren närmar sig! Fortfarande ljust kl 19!

Häromveckan bad jag vaktmästaren koppla ur elementet vid sidan av lånedisken - termostaten hade lagt av så det var kokhett för jämnan med påföljd att en del elever närmast bosatte sig intill det ("Jenny, det är svinkallt överallt utom här!"). Jag tyckte det blev lite för mycket tjat. Och gick till aktion (nä, det blev inte särskilt populärt). Men i eftermiddag, när jag var kvar på jobbet för att fixa nya inlägg till hemsidan, då höll jag på att frysa ihjäl. Herregud, det var svinkallt!! Tjock yllekofta hjälpte inte ett dugg. Började ångra hela element-tilltaget, innan jag efter en lååång stund insåg vad det var som sänkt temperaturen så till den milda grad. Det stod ett fönster på vid gavel.... aaagh.
_ _ _ _ _

Duktiga elever!! Vi har ett flertal ungdomsföretag igång, och häromdagen var de i Bodø
för att tävla om regionala utmärkelser. Och eleverna på Mosjøen videregående skole vann 
sammanlagt TIO priser!!! Läs mer här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0