Snö. Snö. Snö.

Jaja, jag fattar att alla västerbottningar fnyser, för ni har väl tre gånger så mycket snö.
Men för att vara Mosjøen, och för att vara andra halvan av mars, så är det här ovanligt mycket:

     


Stativet till husvärdarnas studsmatta håller på att drunkna...
det är första gången i vinter som snön går ända upp till kanten


Stort tack till mina hyresvärdar - det var nyskottat när jag kom hem!! Däremot syntes plogen inte till, så själva Hubrovegen var begravd i ett par decimeter snö och spårig som fasen. Det var på håret att jag kom mig runt svängen och upp till min parkeringsplats, bilen slirade och sladdade och spann. Gissa vem som återgår till att promenera imorgon?
_ _ _ _ _

Uhu! Såg på lokalnyheterna för en stund sen, där det var ett inslag från trankokeriet på Røst (ett av få som finns kvar i Norge). En riktigt bra dag kan de få in uppemot 50.000 liter torsklever - som det blir 25-30.000 liter tran av. Hur det såg ut när torsklevern kokade i jättestora grytor?
Ä-C-K-L-I-G-T. Och hur den färdiga tranen smakar? Ehm. Vet inte. Har lyckats undvika eländet
(vilket väl är korkat att erkänna för nu är det säkert nån som kommer tvinga mig).

Apropå läskiga saker: K&L, nu är gamalosten införskaffad! Damen i kassan på Rimi
tittade lite undrande på mig när jag radade upp alla burkarna på bandet... :)
_ _ _ _ _

Jaaa!! Brian McKeever har precis tagit sitt andra raka guld i Paralympics. En liten revansch, kanske - för han fick inte åka femmilen i "vanliga" OS vilket ju var hans stora dröm. Tänk vilken grej om han hade fått åka...

Och armlöse Josef Giesen klarade en bronsmedalj i skidskytte till slut!!
_ _ _ _ _

... och nu ska jag slå av TV:n och ägna mig åt kurslitteraturen en stund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0