Ännu ett vårtecken

Idag var det dags för Vårmønstringen - där motorcyklister och veteranbilägare kör i karavan från Mosjøen till Mo i Rana. Dock inte mycket som påminde om att vi nu är i månaden maj - med ynka +3, regnskurar och kall vind. Jag tyckte lite synd om motorcyklisterna... hade definitivt föredragit att köra bil! :)

Jag hade ställt mig strategiskt och fotograferade när de passerade Kulstaddalen. Men skärpan hamnade nån helt annanstans än på bilarna...:



     

Sen fortsatte jag runt Åremma men innan jag var hemma igen hade det (förstås) börjat snöa...

     



Det var betydligt mer vårlikt vid den här tiden i fjol...
_ _ _ _ _

Hämtade Unni på flygplatsen igår kväll. Hon har varit på NM i gastronomi tillsammans med gänget i UB Sulten. De tog en fjärdeplats!! Visserligen hade de nog hoppats på topp tre, men jag tycker de var jätteduktiga!!

Och det regnade förstås på Kjærstad också...



... och jag märkte inte ens när planet gick ner för landning, plötsligt var det bara där!




Så sant som det är sagt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0