Mmmmmm!!!

Titta, vad jag hittade på Coop!!



Kunde bara inte låta bli... men de är belgiska och säkert hemskt besprutade.
Men det struntar jag i. För nu ska jag njuuuta!! Snart. Ska bara plugga lite först...
_ _ _ _ _

Idag drar Sykle til jobben-kampanjen igång! Vilket innebär att jag för varje dag ska in på nätet och registrera hur många minuter jag varit i fysisk aktivitet under dagen. Det förutsätts minst 30 min per dag i genomsnitt. Inga problem, så länge jag cyklar eller går till jobbet - eller tar en kvällspromenad (för man måste inte cykla och man måste faktiskt heller inte göra det till/från jobbet - all slags fysisk aktivitet räknas).

Upptäckte en finurlig grej på registreringssidan: man kan koppla sin aktivitet till Google Maps, fylla i en startpunkt och ett mål och sen se dag för dag hur långt man kommit på sin väg. Kampanjen pågår till sista juni, så jag gjorde ett överslag och kom på att jag såklart ska ta mig hem till Holmön!! Fyllde glad i hågen i alla uppgifter, klickade på "lagra" och fick besked om att jag måste hålla igång 38 min per dag för att hinna fram. Så bra!! Fast det var ända tills jag kollade den lilla rutan där det stod att jag måste hålla en medelhastighet på 16 km/tim. Ehhhh?!?! Skulle inte tro det. Vefsns topografi gör det stört omöjligt. Antingen går det brant utför och då bromsar jag som en tok, eller så går det lika brant uppför och då kliver jag av cykeln och vacklar till fots... nåja. Å andra sidan, låtsas vi att jag ska ta mig till Holmön är det ju bara att flåsa sig upp på Krutfjellet - sen bär det ju av utför (med lämplig lutning) ända till kusten. Hehe!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0